NOOS 9

NOOS 9

22-01-2019

Never out of stock 9

In deze rubriek vragen we de komende tien maanden tien bijzondere vrouwen het hemd van het lijf over hun kledingstijl, beste en slechtste aankoop, favoriete outfit en guilty pleasures. Het uitgangspunt is je eigen garderobe. En dat ben jijzelf. Verrassend en altijd goed!
De naam van de rubriek, NOOS, staat voor Never Out Of Stock. De term die in modezaken gebruikt wordt voor een collectie die te allen tijde beschikbaar is. Een gewild en altijd aanwezig fashion item.

Hilde van Nes (23 jaar), derdejaarsstudent HBO- communicatie en multimedia design. Vriend Jasper.



Dan sta je met 1-0 achter

Kleding is een communicatiemiddel. Bij voorkeur draag ik jeans met een blouse en daaronder sneakers of een laag stoer laarsje. Maar speelse kledingstukken, zoals mijn zwart-wit gestreepte blouse met roze flamingo’s, kan ik ook erg waarderen. Bij een stage of klantgerichte activiteit denk ik goed na over mijn kledingkeuze en check ik voor vertrek mijn kleding altijd op vlekken. In een professionele setting sta je anders gelijk met 1-0 achter. Mijn stijl is een combinatie van stoer, sportief en een beetje vrouwelijk. Dat laatste is er de laatste jaren pas bijgekomen. Ik voetbal al vanaf mijn vijfde en was altijd one of the guys. Nu trek ik ook weleens een jurk aan naar een feestje.  Eleganter dan vroeger, maar liefst wel met een stoere twist.

Het geld groeit niet op mijn rug.

Bij winkels kijk ik hoe de etalage er uit ziet, snuffel rond om inspiratie op te doen, luister naar de uitgekozen muziek, proef de sfeer in de winkel en ervaar hoe het personeel mij benadert. Kortom; ik probeer de identiteit te bepalen. Als vakidioot kijk ik zelfs hoe de kledingrekken in elkaar zitten. Ik houd van de beleving van een fysieke winkel. Daarom shop ik nooit online. Kleine boutiques en tweedehands winkels vind ik het leukst. Hier zoek ik naar unieke items. Kleding koop ik bewust en niet voor de heb. Daarnaast is het duurzaam en voordeliger. Het geld groeit nu eenmaal niet op mijn rug.

Prikkelbaar van sale

Ik mag vaak ‘afdankertjes’ van mijn (schoon-) zus, moeder en vriendinnen uitzoeken. Als het dan een flinke stapel is, word ik hebberig. De sale prikkelde mij ook altijd al. Sinds een paar jaar kan ik mij beter inhouden en voel me meer tevreden. Gezien mijn lengte vallen bepaalde kledingstukken af. De oversized look laat ik bijvoorbeeld aan me voorbij gaan, anders lijk ik helemaal een dwerg. Dat deert me niet, er is genoeg wat me wel mooi staat.

Puntmuts

De trends houd ik niet bewust bij. Met scrollen op social media komt er van alles voorbij. Google confronteert me in mijn tijdlijn met mijn online zoekgedrag. Ik vind het belangrijk om op de hoogte te zijn, dus prima. Het blijft wel beangstigend dat er op grond van mijn zoekgedrag een bepaald productaanbod verschijnt. Geen punt, zolang ze maar geen puntmuts gaan voorstellen. Al zou dat ontzettend grappig zijn!

Tip voor winkels en merken

Denk heel goed na over de identiteit van je merk/bedrijf. Sta stil bij wat je belooft aan je doelgroep. Deze belofte moet overal terug te vinden zijn in je totale communicatie; social media, etalage, winkelinrichting, klantbenadering etcetera. Zorg er voor dat je alles en iedereen meeneemt in je verhaal. Als je oprecht bent (en natuurlijk ben je dat!) en het totale concept helemaal klopt, krijg je gegarandeerd trouwe klanten.

Meer weten of een keer sparren met Hilde kijk op Linked-In.